Zdobywanie poleceń od klientów

Zdobywanie poleceń od klientów

Polecenia są bardzo ważne i wie o tym każda osoba, która prowadzi własną firmę. Nie ma znaczenia czy to sklep internetowy oferujący produkty czy firma usługowa. Jeśli nie ma poleceń to nie ma klientów, albo ich zdobywanie jest bardzo trudne. Tylko jak zdobyć polecenia, aby były wiarygodne i dawały nam zyski? Jeśli współpracujemy z klientem

Polecenia są bardzo ważne i wie o tym każda osoba, która prowadzi własną firmę. Nie ma znaczenia czy to sklep internetowy oferujący produkty czy firma usługowa. Jeśli nie ma poleceń to nie ma klientów, albo ich zdobywanie jest bardzo trudne. Tylko jak zdobyć polecenia, aby były wiarygodne i dawały nam zyski? Jeśli współpracujemy z klientem i chcemy, aby nam pomógł to, co zrobić? Na początek bardzo ważne są rekomendację. Jeśli klient nam da rekomendację to oznacza, że był bardzo zadowolony z oferty, jaką mu przedstawiliśmy.  Rekomendację można uzyskać podając klientowi na samym końcu specjalną kartkę gdzie może zostawić swoje dane kontaktowe. Prosimy go, aby taki dokument wypełnił. 

Jak zabrać się za zdobywanie poleceń

Nie jest to łatwe zadanie do wykonania. Dlaczego? Przede wszystkim, dlatego że klienci nie chcą polecać swoich znajomych. Trochę się tego boją, że Ci nie będą z tego powodu zadowoleni. Podawanie danych innych osób nie jest popularne, ale na pewno warto wykorzystać okazję, aby je zdobyć. Musimy przekonać klienta o tym jak wiele na tym zyska, jeśli zrobi polecenie. Język korzyści jest tutaj bardzo ważny i trzeba go poznać abyśmy byli w stanie klienta przekonać do tego, aby jednak polecił nas swoim znajomym czy rodzinie. Jeśli klient się zgodzi to trzeba będzie mu za to serdecznie podziękować. Jeśli nie będzie się chciał na to zgodzić to trzeba taką decyzję uszanować.

Otrzymaliśmy polecenia i co dalej mamy zrobić

Największym błędem jest od razu dzwonienie pod podane nam numery. To nie powinno w taki sposób działać. Jeśli zamierzamy przedstawić osobom poleconym oferty to warto się do tego przygotować. Klient, który nas polecił powinien być poinformowany, aby przekazał znajomym, że możemy do nich dzwonić. Jeśli dzwonimy bez zapowiedzi to popełniamy bardzo duży błąd i niestety może się to dla nas zakończyć porażką.  Wszystko przychodzi z czasem i trzeba pamiętać o tym, aby do tego się przygotować. W biznesie potrzebna nam jest cierpliwość i tego trzeba będzie się nauczyć. 

Mati
ADMINISTRATOR
PROFILE

Posts Carousel

Leave a Comment

You must be logged in to post a comment.

Latest Posts

Top Authors

Most Commented

Featured Videos