Rozwój branży lakierniczej ściśle połączony jest z ofertą produktów sprawdzających się zarówno w profesjonalnych warsztatach, jak również w pracowniach wymagających amatorów czy hobbystów. Dobrym przykładem jest podkład epoksydowy, stosowany nie tylko w tradycyjnych zakładach lakierniczych. W wielu przypadkach zastosowanie podkładu epoksydowego to najlepsze lub jedyne rozwiązanie, gwarantujące wysoki poziom zabezpieczenia przed korozją.

Czym jest podkład epoksydowy

Pod tą nazwą kryje się mieszanina żywic epoksydowych wzbogacona o substancje wypełniające i antykorozyjne. Nowa powłoka izoluje materiał przed działaniem czynników zewnętrznych, będąc niezawodną barierą na długie lata. Dzięki dodatkom jeszcze bardziej niż w przypadku samej żywicy epoksydowej czy klasycznej farby antykorozyjnej zwiększa się poziom ochrony przed utlenieniem. O ile tradycyjna żywica epoksydowa stosowana jest nie tylko do elementów stalowych, ale też do betonu i muru, to podkład ma zastosowanie głównie do stali. Obecnie najczęściej chroni się bramy i inne elementy ogrodzenia oraz (przede wszystkim) części karoseryjne i elementy podwozia spotykane w samochodach i motocyklach.

Poza znakomitą ochroną podkład epoksydowy zasługuje na uwagę ze względu na przyczepność nie tylko do zwykłej stali, ale też do stali ocynkowanej (powszechnej w branży motoryzacyjnej) i aluminium. Specjaliści wspominają też o możliwości stosowania „mokro na mokro”. Podkład epoksydowy używa się i na nowych podzespołach, i kiedy zachodzi konieczność zabezpieczenia już zamontowanego elementu. W obu przypadkach trzeba pamiętać o odpowiednim przygotowaniu powłoki.

Kolejną zaletą podkładów epoksydowych jest krótki czas schnięcia. W temperaturze pokojowej na ogół wystarczy kilka godzin (przy 60 st. C będzie to 45-60 minut). Spośród wielu podkładów dostępnych na krajowym rynku na uwagę zasługuje Master Epoxy Primer – dwuskładnikowy preparat wyjątkowo dobrze się rozprowadza, wyróżnia się przyczepnością do podłoża oraz jest łatwy w aplikowaniu i mieszaniu. Master Epoxy Primer przede wszystkim rekomendowany jest do napraw samochodowych – jako podkład przegrodowy lub wypełniający, do szlifowania bądź do aplikowania metodą „mokro na mokro”. Więcej informacji: http://www.troton.pl/podklad-antykorozyjny-epoksydowy-41/