Koniec pierwszego kwartału tego roku przyniósł nowe zawirowania w branży pozycjonerskiej. Drastyczne obniżenie ruchu organicznego i znaczące spadki stron w rankingu wyszukiwarki Google zaobserwowane na początku marca uruchomiły fale spekulacji dotyczących przyczyn takiego stanu rzeczy. Pojawiły się pogłoski, że może za tym stać modyfikacja algorytmu. Jednak Google, tak jak zazwyczaj, nie podał żadnych wyjaśnień na szczeblu oficjalnym.

Jeden z jego pracowników, którego poproszono o wyjaśnienie wątpliwości związanych z tym zagadnieniem, stwierdził jedynie w krótkich słowach, iż doskonalenie algorytmów jest procesem stałym, żartując jednocześnie, że ewentualne kolejne zmiany będą określane przydomkiem Fred. Zaproponowana nazwa bardzo szybko zyskała ogromną popularność w środowisku pozycjonerów i od tej pory wprowadzone zmiany zaczęto określać mianem Fred Update. Dlaczego amerykański gigant zdecydował się na wprowadzenie kolejnych zmian? Realizowana niezwykle konsekwentnie polityka promowania wartościowych treści w ciągu ostatnich lat doprowadziła do wdrożenia wielu poprawek, których celem było obniżanie rankingów mało wartościowych stron. Tym razem najprawdopodobniej celem „ataku” stały się serwisy contentowe, tworzone przede wszystkim po to, aby przynosiły dochody z reklam ich właścicielom. Powyższe wyjaśnia również powody znaczących spadków stron przeładowanych reklamami AdSense, wyróżniającymi się treściami o niewielkiej wartości, a co za tym idzie bezużytecznymi z punktu widzenia użytkowników. Duża liczba tego typu serwisów odnotowała ograniczenie ruchu organicznego nawet o 80%. Ukarane zostały również portale z konkursami, korzystające z bardzo kontrowersyjnych praktyk „clickbait”, wyłudzających kliknięcia poprzez wprowadzenie klienta w błąd oraz fałszywe portale informacyjne.

Niezależnie od charakterystyk tej modyfikacji algorytmu można przyjąć, że Fred to po prostu kolejny z elementów systematycznie realizowanej przez Google strategii wdrażania poprawek mających na celu utrzymanie możliwe najwyższej jakości wyników wyszukiwania.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz